Kirjoitin Wordiin yli kaksisivuisen blogitekstin. Taisin jopa kopioida leikepöydälle. Mutta unohdin tuoda Vuodatukseen. Tietysti suljin Word-asiakirjan tallentamatta. JA olen kopioinut leikepöydän kautta jo muuta tekstiä. Eli sinne meni se vuodatus. Ehkä hyvä niin.

 

Kerään rohkeutta ottaakseni mieheni kanssa puheeksi meidän suhteemme. En usko sen jatkuvuuteen. Viikko viikolta uskon siihen aina vähemmän ja vähemmän. Yritän kyllä omalta osaltani pelastaa hukkuvan laivan (vai yritänkö? Yritänkö tosissani?). Vaikka toisaalta minusta tuntuukin, että itse olen se suurin ongelma suhteemme epävarmuudelle. Tai siis luulen, ettei mies edes ajattele meidän suhteessa olevan mitään vikaa. Mutta minä ajattelen.

 

Jos mies on ainut ihminen, josta ajattelen aika usein, että ”anna minun olla rauhassa, mene pois, tahdon olla yksin” (en sano sitä ääneen), jossain kai on vikaa. Pidän eniten niistä päivistä, jolloin mies on töissä ja saan olla rauhassa kotona. Kun miehellä on vapaapäivä, joita vuorotyöläisenä hänelle sattuu myös viikolla, pyrin järjestämään itselleni jotain ohjelmaa niin, että olen mahdollisimman vähän kotona.

 

Mutta on miehen kanssa hyväkin olla. Toisinaan. Enkä minä tiedä, olisiko kenenkään muun kanssa asuminen yhtään sen helpompaa.

 

Kai suurin syy epävarmuuteni tämän suhteen kanssa on se, että olen ihastunut. Edelleen. Enkä pääse siitä yli. En, vaikka pitäisi. En, vaikka selitän itselleni sen olevan väärin. En, vaikka tiedän sen olevan toimimatonta.

 

Ehkä minä vaan katson, mihin elämä johtaa. Ehkä vaan hyppään virtaan, enkä tee aktiivisesti mitään. Ehkä ratkaisut tulevat vastaan ilman ponnisteluja.

 

Mutta nämä perhoset vatsassani kertovat, että jotain tunteita on. Väärää ihmistä kohtaan. Ja minä kiusaan itseäni ja teen asioista vaikeampia hakeutumalla sen ihmisen seuraan.

 

Blogin kuvauksesta (”kaikkia ajatusten aarteita lattiasta kattoon”) poiketen tämä blogi näyttää keskittyvän tunne-elämän solmuihin ja karikoituvaan avoliittoon. No, kai se vaan kertoo tämänhetkisestä ajatusmaailmastani paljon.